close

 

 

這首歌應該可以算是我最喜歡的魔力紅歌曲吧www 訴說著默默付出

 

辛酸的歌詞,憂傷、動人的旋律,搭配MV復古、憂鬱的色調,真的是有

 

夠對味的!

 

 

 

 

 

 

 

MV主要敘述Adam愛上女朋友的媽媽,卻無法和她在一起的痛苦,愛上

 

了不該的人。真的很痛苦呢 ......

 

 

 

 

 

 

 

 

P.S.:MV的女主角可是約翰屈伏塔的老婆-Kelly Preston凱莉.普雷

 

斯頓!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

She Will Be Loved

 

 

 

 

Beauty queen of only eighteen

 

芳齡十八歲的選美皇后

 

She had some trouble with herself

 

她自身有些棘手的問題

 

He was always there to help her

 

有一個男孩總是在那裡幫助她度過難關

 

She always belonged to someone else

 

但是她早已名花有主 永遠屬於其他人

 

 

 

 

 

 

 

 

I drove for miles and miles and wound up at your door

 

我總是不畏路途遙遠開車至你家門口

 

I've had you so many times but somehow I want more

 

我與你已經擁有許多美好的時光 但我依然奢望更多

 

 

 

 

 

 

 

 

I don't mind spending everyday

 

我不介意花費每一天的時間

 

Out on your corner in the pouring rain

 

在傾盆大雨中等候著你

 

Look for the girl with the broken smile

 

找尋那個心碎卻強顏歡笑的女孩

 

Ask her if she wants to stay awhile

 

詢問她需要再多待一會兒嗎

 

And she will be loved

 

她會找到對的人

 

And she will be loved

 

最後她就會幸福了吧

 

 

 

 

 

 

 

 

Tap on my window, knock on my door

 

敲敲我的窗戶 敲敲我的門吧

 

I want to make you feel beautiful

 

我只想分擔你的憂愁 讓你保持優雅

 

I know I tend to get so insecure

 

我明白我看起來多麼徬徨不安

 

It doesn't matter anymore

 

但因為你 一切都不再重要

 

 

 

 

 

 

 

 

 

It's not always rainbows and butterflies

 

人生中不是只有如彩虹和蝴蝶般美好的童話

 

It's compromise that moves us along yeah

 

是互相退讓使我們前進、成長

 

My heart is full, and my door's always open

 

你完整了我 而我的心門永遠為你敞開

 

You can come anytime you want yeah

 

只要你需要 隨時可以來找我

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I don't mind spending everyday

 

我甘願花費每一天的時間

 

Out on your corner in the pouring rain

 

在傾盆大雨中陪伴著你

 

Look for the girl with the broken smile

 

找到那個心碎卻故作堅強的女孩

 

Ask her if she wants to stay awhile

 

詢問她需要再多待一會兒嗎

 

And she will be loved

 

她會體驗被寵愛的感覺

 

And she will be loved

 

我知道她會找到對的人

 

And she will be loved

 

我衷心希望她能夠幸福

 

And she will be loved

 

最後便會有圓滿的結局了吧

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I know where you hide alone in your car

 

我明白你會獨自躲在車子裡

 

Know all of the things that make you who you are

 

瞭解全部有關於你的事情

 

I know that goodbye means nothing at all

 

我體悟相見之後的道別 並沒有任何意義

 

Comes back and makes me catch her every time she falls

 

因為每次當你墜入谷底 你就會求助於我

 

Yeah~

 

 

 

 

 

 

 

 

Tap on my window, knock on my door

 

當你遇到瓶頸 就敲敲我的門吧

 

I want to make you feel beautiful

 

我只想分擔你的憂愁 讓你保持優雅

 

 


 

 

 

 

 

 

I don't mind spending everyday

 

我願意用生命中的每一天

 

Out on your corner in the pouring rain

 

無論颳風或下雨都等候著你

 

Look for the girl with the broken smile

 

陪伴那個心碎卻強顏歡笑的女孩

 

Ask her if she wants to stay awhile

 

詢問她需要再多待一會兒嗎

 

And she will be loved

 

她會體驗被寵愛的感覺

 

And she will be loved

 

我知道她會找到對的人

 

And she will be loved

 

幸福就在不遠處等待著她

 

And she will be loved

 

最後便會有圓滿的結局了吧

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pouring rain

 

傾盆而下的大雨

 

Please don't try so hard to say good bye

 

如果再見難以說出口 請永遠別離開

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

果翻譯有錯誤、缺漏,還請各位大大多多留言指教!

 

 

 


英文歌詞源自She Will Be Loved Lyrics- METRO LYRICS

 

 

http://www.metrolyrics.com/she-will-be-loved-lyrics-maroon-5.html

 

 

arrow
arrow

    更年期的老阿嬤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()